Καθημερινές απορίες για την οσφυαλγία

  Αρχική/Το Φυσικοθεραπευτήριο/Άρθρα και Συμβουλές/Καθημερινές απορίες για την οσφυαλγία

Καθημερινές απορίες για την οσφυαλγία

Ένα πολύ συνηθισμένο σύμπτωμα το οποίο τώρα που ο καιρός δροσίζει σιγά – σιγά , μπορεί να είναι ακόμα πιο συχνό είναι ο πόνος στην μέση , κοινώς οσφυαλγία .

 



ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΟΣΦΥΑΛΓΙΑ ;

     Με τον όρο οσφυαλγία εννοούμε ένα σύμπτωμα που χαρακτηρίζεται από επώδυνη αίσθηση στην περιοχή της οσφυϊκής μοίρας της σπονδυλικής στήλης και μπορεί να ποικίλει τόσο σε διάρκεια όσο και σε ένταση .

ΠΟΣΟ ΣΟΒΑΡΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ;

     Το 80 % του πληθυσμού έχει παρουσιάσει ή θα βιώσει κάποια στιγμή στη ζωή του οσφυαλγία .

     Συνήθως οφείλεται σε μυϊκό σπασμό λόγω κακής στάσης του σώματος ή απότομης κίνησης σε συνδυασμό με εναλλαγή θερμού – ψυχρού περιβάλλοντος . Μπορεί όμως να οφείλεται και σε άλλα αίτια ( δισκοπάθεια , δισκοκήλη , σπονδυλοαρθρίτιδα κλπ ) .

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΟΝΑΩ ;

     ¨ Εκεί που πονάτε λιγότερο ¨   θα σας απαντήσουν όλοι οι ειδικοί . Μόνοι σας θα βρείτε ποια στάση σας ανακουφίζει περισσότερο αν και συνήθως η εμβρυϊκή στάση ή ανάσκελα με τα πόδια μαζεμένα και μαξιλάρι κάτω από τα γόνατα είναι αυτές που ανακουφίζουν περισσότερο .

ΝΑ ΤΡΕΞΩ ΣΤΟΝ ΓΙΑΤΡΟ ;

     Εάν η ενόχληση επιμένει ή αντανακλά στο πόδι ναι . Μην νομίζετε πως η θερμοφόρα ή κάποιο άλλο ζεστό επίθεμα θα σας ανακουφίσει απαραίτητα γιατί είναι πολύ πιθανό να σας κάνει χειρότερα . Σε κάθε περίπτωση μην ¨ κάνετε τον ειδικό ¨ . Ο ορθοπεδικός είναι αυτός που θα σας κάνει την διάγνωση και θα σας παραπέμψει για τα περαιτέρω ( ακτινογραφίες , φυσικοθεραπεία , φαρμακευτική αγωγή ) .

ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΝΩ ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ;

     Η φυσικοθεραπεία είναι πολύ σημαντική τόσο στην οξεία φάση όπου με αναλγητικά και αντιφλεγμονώδη μέσα (κυρίως με την βοήθεια του TECAR) θα επιφέρει χαλάρωση των μυών και ανακούφιση από τον πόνο , όσο και αργότερα με κινησιοθεραπεία και ασκήσεις ενδυνάμωσης της περιοχής .

     Μεγάλη βοήθεια προσφέρει επίσης μία σειρά φυσικοθεραπειών μία με δύο φορές το χρόνο ( συνήθως φθινόπωρο - άνοιξη ) με μορφή πρόληψης και συντήρησης της περιοχής ασχέτως αν υπάρχει ενόχληση τη δεδομένη στιγμή .

ΝΑ ΦΟΡΕΣΩ ΖΩΝΗ ΟΣΦΥΟΣ ;

     Η ζώνη σταθεροποιεί την σπονδυλική στήλη και μειώνει την κινητικότητα της δίνοντας μια αίσθηση ανακούφισης . Το κακό όμως είναι ότι έτσι αδρανοποιούνται οι ραχιαίοι και κοιλιακοί μυς που είναι απαραίτητοι για την σταθεροποίηση της μέσης , άρα λοιπόν όσο λιγότερο χρησιμοποιούμε τη ζώνη τόσο το καλύτερο .

ΠΟΙΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΒΟΗΘΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΣΗ ;

     Η ενδυνάμωση των κοιλιακών και των ραχιαίων είναι το Α και το Ω στην μείωση της συχνότητας και της έντασης των επεισοδίων οσφυαλγίας . Προσοχή όμως : η επιλογή , ο τρόπος και η συχνότητα των ασκήσεων θα πρέπει να καθοριστούν από τον φυσικοθεραπευτή που έχει ασχοληθεί με το πρόβλημα σας και θα παρακολουθεί την εξέλιξη σας γιατί ο κάθε ασθενής είναι διαφορετικός και το ανεξέλεγκτο ασκησιολόγιο πολύ εύκολα θα επιφέρει τραυματισμό της σπονδυλικής στήλης .

     Ιδανική άσκηση τέλος για περιπτώσεις οσφυαλγίας θεωρείται το κολύμπι καθώς συμβάλει στην ενδυνάμωση του κορμού χωρίς να επιβαρύνει καθόλου την σπονδυλική στήλη .

** Δημοσιεύτηκε στο ΜΕΤΑ MAGAZINO(ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2012)