Ασκήσεις στη θάλασσα

Ασκήσεις στη θάλασσα

Είμαστε πλέον στην καρδιά του καλοκαιριού και όλοι επιδιώκουμε να ξεφύγουμε από την καθημερινή ρουτίνα , με προορισμό την αγαπημένη μας θαλασσίτσα .Πέρα όμως από την ηρεμία και την γαλήνη που μας προσφέρει ένας freddo με θέα τα καταγάλανα νερά , η θάλασσα έχει πολλά θεραπευτικά οφέλη τα οποία μπορούμε να εκμεταλλευτούμε χωρίς να σπαταλήσουμε πολύ χρόνο και κόπο .

  Το κύριο πλεονέκτημα της άσκησης στο νερό είναι ότι προσφέρει αντίσταση σε όλες τις κατευθύνσεις ( σε αντίθεση με τις ασκήσεις εδάφους που δουλεύουμε κόντρα στη βαρύτητα ) απορροφώντας ταυτόχρονα τους κραδασμούς ενώ με την βοήθεια της άνωσης οι κινήσεις των άκρων και της σπονδυλικής στήλης γίνονται εύκολα , ελεύθερα και κυρίως χωρίς φόρτιση , γεγονός που βοηθά σε μέγιστο βαθμό στην αποφυγή τραυματισμών .
Τα θεραπευτικά οφέλη λοιπόν που μας προσφέρει το νερό είναι τα εξής :

       -Προάγει τη μυϊκή χαλάρωση

       -Μειώνει την ευαισθησία στον πόνο

       -Μειώνει το μυϊκό σπασμό και την σπαστικότητα

       -Αυξάνει τη μυϊκή δύναμη και αντοχή στις περιπτώσεις υπερβολικής αδυναμίας

       -Αυξάνει την ευκολία κίνησης της άρθρωσης βελτιώνοντας και διατηρώντας την τροχιά των δύσκαμπτων αρθρώσεων

     -Ειδικές θεραπευτικές ασκήσεις μπορούν να ξεκινήσουν πιο γρήγορα επισπεύδοντας τον χρόνο της αποκατάστασης και προλαμβάνοντας επιπλοκές 

       -Μειώνει τις βαρυτικές δυνάμεις (πολύ χρήσιμο στην αρχική κινητοποίηση)

       -Βελτιώνει την κιναισθησία του σώματος και την σταθερότητα του κορμού

      -Βοηθά στην απόκτηση της ισορροπίας και βελτιώνει την νευρομυική συναρμογή διευκολύνοντας την λειτουργική αποκατάσταση και ανεξαρτητοποίηση του ασθενούς

       -Βελτιώνει την περιφερική και λεμφική κυκλοφορία συμβάλλοντας έτσι στην απορρόφηση οιδημάτων και αιματωμάτων

     Η γκάμα των ατόμων που μπορούν να κάνουν ασκήσεις στη θάλασσα είναι μεγάλη . Σοβαρές περιπτώσεις όπως καρδιοαναπνευστικές παθήσεις , εγκεφαλικά επεισόδια , πολλαπλή σκλήρυνση , εγκεφαλική παράλυση κ.α, αλλά και άνθρωποι με απλά προβλήματα οσφυαλγίας , αυχεναλγίας ή κακώσεων σπονδυλικής στήλης , άτομα με αρθρίτιδες ( οστεορθρίτιδα , ρευματοειδή αρθρίτιδα κλπ ) , αθλητές με μυοσκελετικές κακώσεις , μετεγχειρητικές καταστάσεις ή ακόμα και πρόληψη τραυματισμών από υψηλές επιβαρύνσεις σε ασκήσεις εδάφους , μπορούν να βρουν μεγάλη ανακούφιση και βελτίωση στο νερό .
   Και για να μην ξεχνιόμαστε ,με τις ασκήσεις στη θάλασσα πετυχαίνουμε πολλές καύσεις αλλά και μεγάλη κατανάλωση θερμίδων , επειδή όλοι λίγο πολύ ενδιαφερόμαστε για την εμφάνιση μας κυρίως αυτή την εποχή .

 

** Δημοσιεύτηκε στο ΜΕΤΑ MAGAZINO(ΙΟΥΛΙΟΣ 2012)